مجموع نظرات: ۱
شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

معمولا جوانان برای سفر و بازدید از جاهای دیدنی یک شهر، جاهای سرسبز و تفریحی را بیشتر می‌پسندند. به همین دلیل، ممکن است فکر کنید که اصفهان شهر مناسبی برای سفر جوانان نیست. زیرا بیشتر جاهای دیدنی اصفهان، تاریخی و قدیمی است.

عکس

اصفهان نیز مانند بسیاری از شهرهای دیگر، پارک‌های جنگلی و جاهای دیدنی جوان‌پسندانه هم دارد. پس همین الان بلیط اتوبوس تهران اصفهان خود را رزرو کنید تا به شما چند جای دیدنی و جذاب اصفهان را معرفی کنیم.

میدان نقش جهان در اصفهان

میدان نقش جهان اصفهان، در دوران پیش از انقلاب یعنی زمان حکومت پهلوی، به «میدان شاه» معروف بود. پس از انقلاب، نام آن به «میدان امام» تغییر پیدا کرد. البته، میدان نقش جهان در طول تاریخ نام‌های زیادی به خود دیده که یکی دیگر از آنها «میدان نو» است. این نام مربوط به حکومت صفویه تا قبل از شاه عباس دوم می‌شود. با شروع حکومت شاه عباس دوم صفوی، نام «نقش جهان» بر روی این میدان گذاشته شد.

میدان نقش جهان یک مجموعه کامل از بناهای دیدنی شهر اصفهان است. عالی‌قاپو، مسجد شاه، مسجد شیخ لطف‌الله و سر در قیصریه از بناهای تاریخی اطراف میدان نقش جهان است. دور میدان نقش جهان حجره‌هایی وجود دارد که این روزها در آن جا صنایع دستی اصفهان به فروش می‌رسد. صنایع دستی اصفهان، بهترین سوغاتی برای بازگشت به تهران و خرید بلیط اصفهان به تهران است.

پارک ناژوان در اصفهان

اصفهانی‌ها پارک ناژوان را با اسم‌های زیادی معرفی می‌کنند که معروف‌ترین این اسم‌ها، «ناژوان» و «ناژوون» است. این اسم به معنای محلی برای رویش درخت ناژ و صنوبر است.

جوانان علاقه زیادی به گشت و گذار در پارک‌های جنگلی دارند. پارک ناژوان، ۵۵ هزار متر زمین، فقط به عنوان پارک جنگلی دارد. بقیه مجموعه پارک ناژوان برای باغ پرندگان و فضاهای تفریحی‌اش اختصاص داده شده است. از تفریحات جوان‌پسندانه پارک ناژوان می‌توان به تله سیژ آن اشاره کرد. مسیر تله سیژ از بالای زاینده رود عبور میکند و منظره زیبایی از شهر اصفهان را به نمایش می‌گذارد.

آکواریوم، باغ موزه پروانه، موزه صدف و باغ خزندگان در پارک ناژوان دایر هستند و امکان بازدید از آنها وجود دارد. همچنین، برخی از امکانات تفریحی در پارک ناژوان مانند استخر، زمین بازی کودکان، زمین‌های ورزشی، اسب سواری، قایق رانی و دوچرخه سواری برای استفاده عموم مردم آزاد است.

آدرس پارک ناژوان: اصفهان، اتوبان شهید حبیب‌اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت

شماره تلفن: ۳۷۸۶۰۰۳۶-۰۳۱

شهرستان چادگان در اصفهان

شهرستان چادگان در حد فاصل 115 کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد. این شهرستان به دلیل شکل‌گیری بر روی تپه‌های کم ارتفاع، زیبایی منحصر به فردی دارد. شهرستان چادگان یک مجموعه گردشگری و تفریحی در شهر اصفهان به‌حساب می‌آید. چرا که امکانات رفاهی و تفریحی زیادی دارد و به محض رزرو بلیط اتوبوس تهران به اصفهان، بازدید از چادگان را در برنامه خود قرار دهید.

آلاچیق‌های خانوادگی، اسکله قایقرانی، اتوبوس دریایی، استخر، پیست دوچرخه‌سواری، باشگاه سوارکاری برای آموزش و برای میهمانان از جمله امکانات تفریحی این شهرستان زیبا است. همچنین، برای پذیرایی از میهمانان، رستوران‌هایی در شهرستان چادگان وجود دارد.

دیدنی‌های جذاب شهرستان چادگان مانند دهکده زاینده رود، روستای انالوجه، آرامگاه کاوه آهنگر، دریاچه زاینده رود، برج کبوتر و روستای حجت آباد است.

جاهای دیدنی اصفهان برای جوانان

سی و سه پل در اصفهان

سی و سه پل در طول تاریخ به نام‌های متفاوتی شناخته می‌شد. پل جلفا، سه و سه چشمه، پل شاه عباسی و پل چهل چشمه از نام‌های این پل معروف در اصفهان است. سی و سه پل در دوران حکومت صفوی به دستور شاه عباس صفوی ساخته شد. به همین دلیل تا مدت‌ها با نام «پل شاه عباسی» معروف بود. در سال‌های اولیه ساخت سی و سه پل، این پل دارای چهل چشمه بود. به‌مرورزمان، به دلایل مختلف، هفت چشمه از آن بسته شد و سی و سه پل نام گرفت.

سی و سه پل در خیابان اصلی اصفهان یعنی چهارباغ قرار دارد. بهترین زمان برای بازدید از سی و سه پل، فصل بهار است. البته جوان‌ها معمولاً شب‌های سی و سه پل را دوست دارند و به عشق شب نشینی به آن جا می‌روند.

کاخ چهلستون در اصفهان

کاخ چهلستون نیز مانند بسیاری از مکان‌های دیدنی و تاریخی اصفهان، به‌جامانده از دوران صفویه است. این کاخ به دستور شاه عباس اول صفوی به عنوان پخش کوچکی از باغ جهان نما ساخته شد. پس از سال‌های گذشت از تاریخ ساخت کاخ چهلستون، این کاخ همچنان زیبا و خیره کننده است.

در هنگام بازدید از کاخ چهلستون، قطعا شما نیز انتظار دیدن چهل ستون را دارید. ولی پیشنهاد ما این است که کاخ چهلستون را در شب ببینید. در واقع، این کاخ ۲۰ ستون دارد که انعکاس این ۲۰ ستون بر روی استخر کاخ می‌افتد و به چهل ستون تبدیل می‌شود.

کاخ چهلستون در جنوب خیابان سپه، شرق خیابان چهارباغ، غرب خیابان نقش جهان قرار دارد. برای دسترسی به آن، علاوه بر خودروی شخصی، می‌توانید از وسایل نقلیه نیز استفاده کنید نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به کاخ چهلستون، ایستگاه میدان امام حسین و نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به آن نیز ایستگاه میدان امام حسین است. حد فاصل ایستگاه امام حسین تا کاخ چهلستون به طوری است که با کمی پیاده روی به آن خواهید رسید و نیازی به گرفتن تاکسی نیست.

ساعت بازدید از کاخ چهل ستون، هر روزه از ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر است. البته در روزهای تعطیل، حتما با هماهنگی به آن جا مراجعه کنید.

شماره تماس: ۱۲۲۲۰۱۸۱-۰۳۱

بازار قیصریه در اصفهان

به هر شهری که سفر کنید، حتما دوست دارید که به یک بازار معروف آن شهر بروید. بازار قیصریه دقیقا از معروف‌ترین بازارهای شهر اصفهان است. در گذشته، بازار قیصریه به بازار شاهی نیز شهرت داشت.

شروع بازار قیصریه از سردر آن است. در ادامه بازار چیت سازها و سپس، بازار دارالشفا قرار دارد. این بازار کاملا سرپوشیده است. بازار قیصریه در دوران صفویه، یکی از مجلل‌ترین بازارهای شهر اصفهان بود. ولی امروزه بیشتر مرکز فروش صنایع دستی اصفهان است. البته، هر بخشی از بازار قیصریه مخصوص فروش یک محصول بوده و تنوع کالاهای به فروش رسیده در این بازار زیاد است.

جاهای دیدنی اصفهان برای جوانان

بازار قیصریه در شمال میدان نقش جهان قرار دارد. برای دسترسی به این بازار، علاوه بر خودروی شخصی، می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی نیز استفاده کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو و اتوبوس به بازار قیصریه، ایستگاه میدان امام حسین است. ساعت بازدید از بازار قیصریه به ساعت کاری کسبه بستگی دارد ولی معمولا از ۹ صبح تا ۶ عصر امکان بازدید از آن وجود دارد. در زمان بازدید از بازار قیصریه، سوغاتی‌های خود را بخرید تا با بلیط اصفهان به تهران بازگردید.

پارک کوهستانی صفه در اصفهان

کوه صفه با ارتفاع ۲۲۵۷ متر که در شهر اصفهان قرار دارد، یکی از کوه پایه‌های رشته کوه زاگرس است. در اطراف این کوه باستانی، یک مجموعه تفریحی و گردشگری ایجاد شده که این روزها میزبان بسیاری از جوانان است. امکانات تفریحی در پارک کوهستانی صفه شامل، سالن بولینگ، باغ وحش، چشمه، غار، تله کابین، بام اصفهان، زیپ لاین، شهربازی و رستوران است. رستوران‌ها و چای خانه‌های موجود در پارک کوهستانی صفه، با پذیرایی خوب میزبان همه میهمانان این مجموعه هستند.

مجموعه پارک کوهستانی صفه در بلوار شهدای صفه شهر اصفهان قرار دارد. ساعت بازدید از این مجموعه، همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب است.

شماره تماس: ۳۶۶۹۳۹۳۲-۰۳۱

در آخر

اگر شما نیز بعد از مطالعه این مقاله از مجله گردشگری علی بابا، به سفر به اصفهان علاقه‌مند شده‌اید؛ همین الان بلیط اتوبوس تهران اصفهان خود را از ما تهیه کنید. به محض ورود به اصفهان، فراموش نکنید که همگی این جاهای تفریحی و دیدنی را ببینید و پس از آن، با بلیط اصفهان به تهران بازگردید.

کد خبر 769144

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha